Online individuele Mindfulness-training

Geniet!

Hoe vaak hoor je dat niet? Geniet van je vakantie, je verjaardag, je kinderen, je oude dag, je werk, het moment…

 
 

Zelfs genieten ‘moet’ tegenwoordig.

 

En je moet al zo veel.

Toch is het ook je vurige wens. Je wílt graag ‘in het moment’ leven en ervan genieten. Met alle recht: in aandacht voor het hier en nu schuilt geluk.

Leven in het moment brengt je rust, ontspanning en concentratie. Helderheid in je hoofd. Door te aarden in het heden kun je beter gronden in de chaos die je omringt.

Je brein doet dit helaas niet van nature. Maar het goede nieuws is: leven met aandacht voor het heden kun je wel aanleren. Trainen. Denk je erover om de klassieke training individueel te gaan doen of wil je je eerder opgedane vaardigheden opfrissen en verdiepen?
In een vrijblijvend persoonlijk contact zoeken we samen uit of wat ik je kan bieden ook echt passend is.

“De mindfulness-training heeft me innerlijke rust gegeven en handvatten voor de rest van mijn leven”Tino, ondernemer (beoordeling: 8,8)

Wanneer is mindfulness iets voor jou?

Eigenlijk is mindfulness voor heel veel mensen een handige vaardigheid. Maar meestal gaan ze er pas mee aan de slag wanneer ze een gevoel van urgentie hebben:

‘Ik moet wat aan mezelf gaan doen, want anders loop ik vast, blijf ik achter mezelf aanhollen.’

‘Ik kom, nu ik wat ouder word, beperkingen tegen. Die vragen veel aandacht. Ik wil voorkomen dat ik ook de mooie kanten van het leven mis.’

Als dit je maar al te bekend voorkomt, is mijn mindfulness-training voor beginners voor jou bedoeld. Je leert weer meer in het moment te leven.
Te genieten van het heden met je volle aandacht.

In de kern gaat het bij mindfulness om aandacht. Leven in het hier en nu.

ik wil contact
“Helma geeft ruimte om te ontdekken wat aandacht en stilte voor je kunnen betekenen. Iets waar je de rest van je leven iets aan hebt.”Sanne (beoordeling: 10)
 

Waaruit bestaat de online individuele mindfulness-training?

 
 

Ik houd me ook bij de online achtweekse training aan de klassieke opzet. Die is uitvoerig wetenschappelijk onderzocht: evidence based. De kern ervan bestaat uit 4 grote basisoefeningen.

Het gaat erom dat jij je de vaardigheid aanleert om jezelf uit het hoofd en in het moment te brengen. Dat vraagt inzet en vrijwel dagelijkse oefening. Noem het met een mooi scrabble-woord: een aandachtsspierduurtraining.

Natuurlijk geef ik ook allerlei geweldige tips & trics! Maar het gaat in eerste instantie om te leren focussen. En van daaruit je focus kunnen verbreden: rust vinden in de chaos. Misschien dat elementen van de compassietraining ook handig zijn om erin te verwerken. De training pas ik dan daarop aan. Maatwerk dus.
8 sessies van elk 1,5 uur.

Ter ondersteuning krijg je een prachtig werkboek en audiotracks in mp3-formaat. Zodat je thuis volop aan de slag kunt.

Ben je bang dat mindfulness te zweverig is? Niet nodig. Ik ben op een milde manier recht door zee.

ik wil contact
“Ik koos Helma omdat haar aanpak niet te zweverig leek – en dat bleek te kloppen. Ze is concreet, aandachtig en praktisch” Christine, tekstschrijver (beoordeling: 8,2)

Waartoe leidt mindfulness?

Tijdens de training merk je het al: je krijgt meer rust en helderheid in je hoofd. Je concentratie verbetert. Je gaat makkelijker om met negatieve gedachten. Je gaat positiever denken.

Je kunt je beter ontspannen en wordt zekerder van jezelf. Je doorziet je gedachten- en gedragspatronen, maakt makkelijker en bewuster keuzes.

Je kunt makkelijker omgaan met lastige situaties. Je wordt geduldiger en raakt minder snel gefrustreerd.

Vaak wordt mij gevraagd of mindfulness ‘echt werkt’. Uit persoonlijke ervaring kan ik volmondig ‘ja’ zeggen. Maar waarom zou je mij geloven? Geloof je voorgangers:

Ook wetenschappelijk onderzoek over de hele wereld bevestigt de werking van mindfulness.

Bronnen:
UvA (2012), UCLA, Harvard.
De methode wordt serieus genomen door de academische wereld. Zo heeft het Radboud UMC een expertisecentrum voor onderzoek naar de effecten van mindfulness.

“mindfulness zorgt ervoor dat ik beter kan ‘dealen’ met wat het leven mij zoal brengt…”Anoniem (beoordeling: 9,2)
ik wil contact
“Na de training sta ik met meer vertrouwen in mijzelf in de wereld. En durf ik meer te zijn vanuit mijn intuïtie en kwaliteiten” Ingrid, interim manager (beoordeling: 8,9)
“Life-changing”Anoniem (beoordeling: 9,1)
 

Waarom individuele mindfulness bij mij?

 
 

Er is een overdaad aan aanbod van mindfulness-trainingen. Hierom kies je voor mij:

  • Ik ben een van de meest ervaren trainers
  • Geen zweeftaal. Maar concrete adviezen waar je wat aan hebt
  • Maatwerk wanneer je ergens tegen aan loopt
  • Makkelijk bereikbaar en flexibel met afspraken
 

Een cursist verwoordde het zo:

“De training bij Helma is grondig, deskundig, veilig en plezierig. Helma weet heel veel en heeft veel ervaring, ze kan iedereen goed helpen om mindfulness onderdeel van je leven te maken. “Else (beoordeling: 9,1)
ik wil contact
 

Kosten voor een individueel traject

De online training bestaat uit 8 sessies en begint met een persoonlijke intake. Daarna kunnen we vaak nog diezelfde week aan de slag.

    8 x 1,5 uur, in principe elke week gedurende 8 weken.

  • particulieren: € 825,- totaal
  • bedrijven en zzp=ers: € 825,- ex.btw

De meeste zorgverzekeraars vergoeden een deel van de kosten vanuit het aanvullende pakket. Dat komt omdat ik Categorie 1 gecertificeerd ben bij de beroepsvereniging  VMBN. Neem tevoren contact op met je zorgverzekeraar of kijk voor meer info op www.zorgwijzer.nl

 
 

Geïnteresseerd in een individuele aanpak?

Neem dan contact op. Je zit nog nergens aan vast: eerst ontdekken we samen of deze training jou past. En wanneer je die het beste kunt volgen.

Je kunt me bellen (06 – 22 55 72 67), mailen of bereiken met onderstaand formulier. Je gegevens zijn veilig bij mij. Je hoort sowieso binnen 24 uur van mij.