Mindfulness-vervolgtraining
(Compassietraining)

Wil je leren minder te oordelen, vooral over jezelf? Milder in het leven staan? Jezelf niet steeds neerhalen? Dan is deze vervolgtraining, ook bekend onder de naam ‘compassietraining’, voor jou.

 
 

Minder oordelen, over jezelf en anderen

 

Het belang van (zelf)compassie is wetenschappelijk onderbouwd. Met korte oefeningen train je je brein om je innerlijke criticus te kalmeren en daarmee met meer mildheid en vreugde in het leven te staan.

“De compassietraining gaf me meer stevigheid en was een heel waardevolle verdieping”Barbara (beoordeling: 8,7)

Hoe je over jezelf denkt, bepaalt ook hoe je met anderen omgaat. Vaak is dat (ver)oordelend. Misschien ook afwachtend of wantrouwend. Terwijl je jezelf misschien van alles verwijt. En je schaamt. Dat is onnodig.
double trouble.

“Je leert echt om liefdevol naar je eigen gedoe te kijken. Minder veroordelend. Heeft me een liever mens gemaakt. Leef nu vaker vanuit mijn hart. ☺”Ingrid, interim manager (beoordeling: 8,6)

Waarom de mindfulness-compassietraining bij mij?

Allereerst simpelweg omdat ik ervoor gecertificeerd ben: in 2013 studeerde ik af bij de Nederlandse compassiepioniers: Erik van de Brink (indertijd als psychiater verbonden aan het Centrum Integrale Psychiatrie in Groningen) en Frits Koster (van het Trainingsbureau Mildheid en Meditatie).

Zij ontwikkelden samen de 8-weekse training Mindfulness Based Compassionate Living (MBCL). Wie bij mij de training volgt, krijgt het bijbehorende werkboek er gratis bij.

Ik volgde daarnaast workshops bij de 3 grote compassietrainers in de wereld:

ik wil contact
“Je leert echt om liefdevol naar je eigen gedoe te kijken. Minder veroordelend. Heeft me een liever mens gemaakt. Leef nu vaker vanuit mijn hart. ☺”Ingrid, interim manager (beoordeling: 8,6)
 

Praktische training

 
 

Compassietraining is niet ingewikkeld of zweverig; de methode is gebaseerd op neuro-wetenschappelijk onderzoek. Dus je krijgt geen vage tips of adviezen. Integendeel:

De training bevat een scala aan praktische oefeningen, kort en gevarieerd (rond de 8-10 minuten). Zodat je er in je dagelijkse leven direct mee aan de slag kunt:

“De compassietraining dendert nog steeds in de dagelijkse praktijk door. Dat betekent dat deze diepgaand is geweest en nog steeds bijzonder nuttig. Een training waar je echt wat aan hebt.”Fokke, ondernemer (beoordeling: 9,2)
ik wil contact
“Mijn ervaring met Helma zijn niet in een paar van zulke cijfertjes te vangen: die doen haar namelijk geen recht. Ik waardeer Helma (en de trainingen die ik bij haar volgde) zeer. Een mooi mens. Integer, eenvoudig, aandachtsvol, warm en wijs. Praktiseert wat ze predikt. Van harte aanbevolen!”Marnix, lector Hogeschool InHolland (beoordeling: 8,7)

Kosten voor de mindfulness-vervolgtraining

De compassietraining duurt 8 weken, met telefonische intake en stiltedag. We gebruiken de nieuwste versie van het Werkboek Compassie in Je Leven, Mindfulness verdiepen met Heartfulness. Dit boek is bij de prijs inbegrepen.

Je investering in je mentaal welzijn is:

  • Voor particulieren: € 550,- totaal
  • Voor zzp’ers en organisaties:
    € 550,- ex. btw

Locatie en trainingsdata

  • Pieter Holmplein 45, Amsterdam-IJburg
  • Vanaf dinsdagavond 16 mei

Data voor de dinsdagavond: 16, 23 en 30 mei, 6, 13, 20 en 27 juni, 4 juli.

Lestijden: 19.15 – 21.45 uur

 

Geïnteresseerd in deze training?

Neem dan contact op. Je zit nog nergens aan vast: eerst ontdekken we samen of deze training jou past. En wanneer je die het beste kunt volgen.

Je kunt me bellen (06 – 22 55 72 67), mailen of bereiken met onderstaand formulier. Je gegevens zijn veilig bij mij. Je hoort sowieso binnen 24 uur van mij.

 
 



Ik wil informatie over de training: